Blogger Backgrounds

suka sama kamu

~SUKA SAMA KAMOO~

Thursday, 19 January 2012

PERSEMBAHAN PERTAMA

PERSEMBAHAN KIDS EXCITEMENT
            TU DIA TAJUK PERSEMBAHAN PERTAMA CIK EIRA,, UMOR DA 22 TAPI KNA JADI KANAK-KANAK BUKAN SENANG TAU…HUHUHUH KITORANG DIBHGIKAN KPD 2 KUMPULAN,, GRUP CIK EIRA PILIH TAJUK KANAK2 NIE,, GRUP SATU AG PILIH TAJUK RASUK ASENYER,, BUKAN MUDAH TAU NK WAT GERAK KREATIF SAL KANAK2 YG TER OVER EXCITED NI TAU X..
JENUH OTAK DUK PIKIAQ,, KAMI KAJI LU PERANGAI DAK2..KAMI IKUT DAK2 MAIN.. KAJI IKUT GNA YOUTUBE,, AKHIRNYA DAPAT,,TP!!!KNA OLAH LAK LAM BNTUK PERGERKAN KREATIF,,
AKHIRNYA PADA MNGGU KE 9 KAMI PON WAT LA PERSEMBAHAN KAT TAMAN ARCA GEOG, UPSI.. DALAM SUASANA YNG HUJAN RENYAI( SYOK WOO) KAMI PON BERMAIN-MAIN( ULLALALALLALAAA)..
BERIKUT IALAH TEKNIK YANG KAMI GUNAKAN:
  • ·         Pada awal persembahan kami menggunakan pergerakan yang lebih berbentuk non lokomotor kerana setiap orang dikehendaki berada di satu sudut dan melakukan pergerakan penggunaan aras dan pembukaan ruang namun kami static di tempat yang sama.  kami menggunakan teknik  laban analysis movement iaitu  berkaitan dengan masa kerana ada pergerakan  kami yang berubah-ubah, dari perlahan, kepada laju dan lebih laju. Contohnya ketika adegan kejar-mengejar kanak-kanak bermula dengan perlahan, kemudian sedikit cepat dan semakin lama semakin laju.
  • ·         Kami juga menerapkan pergerakan yang berbentuk relationship di mana setiap orang dibahagikan secara berpasangan dan selepas itu pergerakan secara berkumpulan. Pergerakan secara berkumpulan ini lebih kepada pergerakan yang berbentuk cermin,
  • ·         watak kanak-kanak bermain banyak menggunakan banyak menggunakan elemen dalam gerak kreatif seperti  lokomotor dan non lokomotor, dimana pelajar ada yang mengengsot, menyusur, merangkak dan berlari ketika permainan “Hide And Seek”
  • ·         Manakala penggunaan aras pula iaitu ketika bermain dengan belon dimana menunjukkan penggunaan aras tinggi ketika melompat, aras sederhana ketika duduk dan aras paling rendah ketika berbaring dan bergolek.
  • ·         Selain itu, aliran seperti aliran lurus dan zig-zag ketika melakukan pergerakan. Penggunaan ruang pula lebih banyak kepada pembukaan ruang badan lebih-lebih lagi ketika permulaan persembahan.


No comments:

Post a Comment